MaxxsTrans

MaxxsTrans levert transport op maat door heel Europa, vanuit twee vestigingen in Nederland en Duitsland. Zij zijn van communicatie afhankelijk om de uitvoering daarvan te begeleiden. Zeker omdat MaxxsTrans zich richt op een hoog servicelevel is het voor hen erg belangrijk dat de communicatiekanalen altijd werken.

Jeroen van der Sluis, mededirecteur MaxxsTrans

Redbinky is erg flexibel, denkt graag mee en is altijd te bereiken. Dat is erg prettig samenwerken.

” 

het begin

Slechte bereikbaarheid

MaxxsTrans had continu problemen met slechte bereikbaarheid en spraak kwaliteit, wat hun dienstverlening niet ten goede kwam. Jeroen: “Redbinky werd ons toen vanwege hun vakkundigheid aanbevolen om ons internet-en telefoonnetwerk te verbeteren, zodat we verder konden doorgroeien”.

Huis-tuin-en-keuken-apparatuur

Bij ons eerste bezoek werd direct al duidelijk waar de problemen lagen. De vorige leverancier maakte niet gebruik van professionele apparatuur. De routers konden daardoor het internetbellen (oftewel VOIP) niet aan. De oplossing lag voor de hand: het aanleggen vaneen aparte telefonieverbinding, specifiek ingericht voor het gebruik van telefonie. Dat zorgt ervoor dat er een gegarandeerde bandbreedte geleverd wordt voor het bellen.

Aanpak

De vraag achter de vraag

Redbinky heeft goede afspraken gemaak tover hoeveel gesprekken de telefonieverbinding aan moet kunnen. En dat is een continuproces, want het bedrijf groeit constant door. De uitdaging is om zo krap mogelijk in te kopen, want daarmee bespaar je kosten. Vervolgens is het van belang op tijdig op te schalen wanneer dat nodig is. We doen eigenlijk een doorlopende kostenbatenanalyse. De vraag achter de vraag is daarbij ook belangrijk. Want het maakt voor de verbinding veel verschil als er een toestel bij moet voor een planner die de hele dag belt of een administratief medewerker die dat een paar keer per week doet.
 

Proactief advies

We kiezen er regelmatig voor een aanpassing niet op afstand te doen, maar even een bakkie te komen doen en te zien wat er leeft. Zo’n gesprek zorgt altijd voor concrete plannen. Bijvoorbeeld het introduceren van headsets die ze helpen sneller en meer efficiënt te kunnen bellen. Dat maakt hun leven weer makkelijker. Maar zo’n investering moet relevant zijn en zich terugverdienen, we adviseren geen overbodige poespas.

 

Resultaat

Meegroeien

Stapsgewijs is Redbinky steeds meer gaan doen. Naast de telefonie doen wij ook de internetverbindingen en de link met de locatie in Duitsland. Jeroen zegt daarover: “Door de kennis van zaken van Redbinky is onze communicatie-infrastructuur tiptop in orde. En voor als er iets uitvalt heeft Redbinky een noodplan bedacht, waarop onze organisatie kan terugvallen.”

Geen verhuisstress

MaxxsTrans is tijdens de samenwerking al twee keer verhuisd. Natuurlijk gaat dan niet altijd alles direct zoals je wil, want je hebt niet alles zelf in de hand. “Wat ze zo goed maakt is hun probleemoplossend vermogen indien zich er een acuut probleem voordoet, ook als dat buiten kantooruren is”, aldus Jeroen. Om daaraan toe te voegen: “Ze zijn anders dan anderen door hun up-to-date deskundigheid, proactiviteit, flexibiliteit en servicegerichtheid.”

Andere cases

Voor deze klanten hebben we onze slimste communicatietechnieken ingezet

Met redbinky krijg je

Benieuwd hoe Redbinky jouw leven makkelijker kan maken?